Systematyczny trening - skuteczne odchudzanie

Systematyczny trening - skuteczne odchudzanie

Niekiedy zdarza się, że z różnych przyczyn niemożliwe jest wykonanie swojego zaplanowanego treningu, czy też nawet kilku treningów z rzędu. Co w takiej sytuacji należałoby zrobić z zaległymi treningami? Czy można je w jakiś sposób nadropić nie przysparzając sobie przy tym kłopotów?

Jeśli przerwa od systematycznej treningów była dłuższa niż dwa tygodnie, to trzeba ponowne wszystko zacząć od początku, nawet jesśli było się bardzo zaawansowanym graczem. Faza adaptacyjna od której powinniśmy zacząć nasze treningi powinna powoli i ze wzrastającą intensywnością oraz objętością wdrażać organizm do regularnej aktywności fizycznej od której odwykliśmy. W takiej sytuacji porzucone treningi można wykonać po zakończeniu treningów adaptacyjnych. Jeśli jednak w innym przypadku przerwa w treningach była krótsza niż dwa tygodnie, to możliwy jest powrót do regularnego wykonywania treningów w miejscu ich przerwania tylko pod warunkiem, że pierwsze treningi nie będą na maksa tylo będą powoli nas wdrażać do pozostałęgo planu treningowego.

Siłownie zewnętrzne Warszawa www.fitpark.pl

W przypadku wystąpienia dłuższej przerwy od aktywności fizycznej przy korzystaniu z napisanego przez siebie planu treningowego wiele zależy od jej długości (przerwy). Jeśli była ona krótsza niż okres dwóch tygodnii, to możliwy jest powrót do realizacji planu treningowego w miejscu, w którym został on przerwany tylko z zastrzerzeniem, że pierwsze treningi powinny powoli nas wdrażać a nie być wysiłkiem na sto procent. Sytuacja komplikuje się, gdy przerwa od regularnego wykonywania treningów była znacznie dłuższa niż dwa tygodnie. W takiej sytuacji, o czym wspominałem już w poprzednim akapicie, konieczne jest rozpoczęcie procesu trningu od początku, to jest od fazy adaptacyjnej z uwzględnienim wcześniejszego stażu wykonywania ćwiczeń. Możliwe jest również wprowadzenie modyfikacji w aktualnych treningach, tak aby były one dostosowane do przerwy w systematycznej aktywności fizycznej. Przy tworzeniu swojego planu treningowego należy pamiętać, że nie jesteśmy zawodowcami i mamy do czynienia ze zwykłym życiem, w którym ciężko jest coś zaplanować, dlatego nasze plany treningowe powinny być zaplanowane w taki sposób, aby pominięcie niektórych sesjii treningowych nie skutkowało zaczynaniem całego planu od nowa.

0 komentarzy

Zostaw Komentarz

Możesz używać tagów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>