Jak prawidłowo zaplanować swój jadłospis

Jak prawidłowo zaplanować swój jadłospis

Prawidłowo skomponowana dieta to już większa część sukcesu w walce ze zbędnymi kilogramami. Dalszą częścią jest aktywność fizyczna. Jak zaplanować jadłospis? O czym koniecznie pamiętać? Dlaczego warto samemu napisać dla siebie dietę?

Planowanie swojego codziennego jadłospisu wcale nie jest takie trudne. Ważne jest to, aby dopasować posiłki do swojego stylu życia a to tylko w stu procentach możesz zrobić ty, ponieważ tylko ty znasz siebie najlepiej. Jedz posiłki częściej lecz mniejsze objętościowo. Obecnie panuje pogląd wśród osób odchudzających się, aby pomijać śniadanie czyli najważniejszy posiłek w ciągu dnia, a kolację „najlepiej oddać wrogowi”– jest to bardzo błędny sposób postępowania nie można takich dzaiłań podejmować ponieważ w dłuższym okresie nie damy ray wytrzymać i na pewno zaczniemy podjadać między posiłkami. Jeżeli natomiast chcemy schudnąć i efekty podejmowanych przez nas działań były długotrwałe, nie możemy pomijać zarówno śniadania jak i kolacji. Nie jest to skuteczny sposób na pozbycie się dodatkowych kalorii które w naszym mniemaniu są zbędne. Udowodniono, że osoby które jedzą śniadanie są mniej podatne na podjadanie w ciągu dnia w porównaniu z osobami które pomijają ten posiłek. Natomiast kiedy wykluczysz kolację lub będziesz jadła ostatni posiłek o godzinie 18, spowoduje to hipoglikemię (spadek poziomu glukozy) a najgorsze dopiero przed Tobą ponieważ po kilku dniach napewno rozpoczną się nocne wypady do lodówki po coś kalorycznego do jedzenia.

W Takima razie od czego najlepiej zacząć? Postaraj się spisywać wszystko, co spożywałaś przez ostatnie kilkanaści następujących po sobie dni. Nie zapominaj dopisywać nawet niewielkich przekąsek oraz płynów ( nie zapominaj o drobnych słodyczach). Następnie usiądź wygodnie i przeanalizuj dokładnie to co zostało spisane w twoim notatniku. Podkreśl wszystkie produkty niezdrowe i wysokokaloryczne, przy każdej podkreślonej pozycji zastanów się, czym można je zastąpić.

Kolejnym krokiem będzie spisywanie wszystkiego co jadłeś po zastosowaniu diety. I tak w koło tworząc pętlę.