Dieta redukcyjna – najważniejsze informacje!

Dieta redukcyjna – najważniejsze informacje!

Dieta której celem jest redukcja ukierunkowana jest nie tylko pozbycie się zbędnej tkanki tłuszczowej, ale także uwydatnienie swoich mięśni na które pracowaliśmy wsześniej. Okazuje się, że bardzo często jest przeprowadzana jako mordercza głodówka lub także jest błędnie kojarzona z odchudzaniem i przez to prowadzi do efektu yo-yo. W poniższym tekście postaramy się rozwiać nieco waszych uwag oraz wątpliwości.

Dieta redukcyjna jest po prostu schematem żywieniowym, ukierunkowanym na pozbycie się nadmiaru tkanki tłuszczowej oraz zredukowanie zbędnych kilogramów. Proces ten jest długotrwały i opiera się przede wszystkim na manipulacji metabolizmem człowieka oraz przestrzeganiu pewnych restrykcyjnych zasad. Podstawą diety redukcyjnej jest określenie własnego zapotrzebowania na spożywane kaloriie oraz w skrócie jog nie przekraczaniu lub nawet zmiejszaniu tej ilości kalorii. Dzięki wyliczonemu bilansowi będziemy pewni, że dostarczamy organizmowi tyle energii, ile jest mu aktualnie potrzebne.

Następną sprawą jest bardzo ważne systematyczne spożywanie posiłków w określonych odstępach czasu. W przypadku zorganizowanego planu żywieniowego, organizm nie dopuści do pojaiwenia się zjawiska katabolizmu. Proces ten jest zawsze oraz niejednokrotnie wspominany jako szkodliwy dla naszego ciała – efektem jego działalności jest niekorzystny rozpad cennej tkanki mięśniowej oraz także nie korzystne zwiększenie ilości tłuszczu. Przyjmuje się, że posiłki powinny być przyjmowane około pięć do nawet siedmiu razy dziennie co trzy lub cztery godziny. Co więcej, metabolizm będzie na tyle pobudzony, że proces "spalania kalorii" zachowa swoiste kontinuum i będzie trwał przez cały okres trwania naszej diety, którą powinniśmy sami sobie wyznaczyć, ponieważ to tylko my wiemy co jest dla nas najlepsze.

Inną nie podważalną kwetią w doborze diety na redukcję jest określenie własnego typu budowy ciała. U mężczyzn wyróżniamy dwie podstawowe klasy: ektomorfików, mezomorfików. Z kolei kobiety będą charakteryzować się pięcioma rodzajami sylwetki: cegła, gruszka, jabłko, klepsydra i rożek. Każda z nich u obu płci charakteryzuje się zupełnie odmiennym rozkładem tłuszczu na ciele, zgoła innym metabolizmem oraz całkowicie innym typem treningu. Oznacza to, że znajomość własnej kompozycji ciała pozwoli na sporządzenie takiego treningu, by dieta pomogła nie tylko w osiągnięciu prywatnego celu, ale i tego, który narzuca nam nasze ciało. Tak aby nie tracić czasu oraz energii na zbędne przerzucanie kilogramów na siłowni lub biegania po parku.

0 komentarzy

Zostaw Komentarz

Możesz używać tagów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>